Zo een als hieronder maar dan zonder kasteeltje.
De 404 was echter niet de kennismaking van Fabio met Peugeot.
Nee, natuurlijk niet.
Hieronder komen we d'r al dichterbij.
Krek! Wielrennen.
Om precies te zijn, de Tour de France natuurlijk.
En nog wat preciezer
is dit de eerste wielrenner die Fabio zich als van Peugeot herinnert.
Al snel kwam d'r d'n dezen bij,
d'n dezen
en velen volgden.
Zo'n Godefroot bijvoorbeeld. En Thevenet.
En natuurlijk De Vleut en Kuipertje.
Maar waren Merckx, Godefroot, Vleut en Kuiper échte Peugeots?
Nee, niet echt.
Zelfs Thevenet niet, ook al reed hij 10 jaar met zo'n mooi truike.
Phil Anderson ook niet. Stephen Roche?
Nee. Maar Pascal Simon en Robert Millar weer wel.
'Nou Fabio, dit lijkt me nou weer zo'n typisch geval van gelul in de ruimte ...'
Nee beste lezer, hier is sprake van inzicht dat komt met de tijd.
Eigenlijk kwam die tijd pas afgelopen zondagmiddag.
Fabio zit achter z'n gueuze bij Wieler- en Eetcafe De Kriekel in Tessenderlo.
Content blikt hij naar rechts en daar is het.
Het Inzicht!
Er zijn Peugeot Mannen en er zijn wielrenners die op een Peugeot voor Peugeot rijden.
Dit is een Peugeot Man.
Een Peugeot Man is smal en wat spits. Níet geblokt.
Zo hoort dat.
Waarom? Kijk dan zelf, je ziet 't meteen. Of inenen naar U believen.
foto: nees de bondt |
Uiteraard mag ook de 504 niet ontbreken. Toch jarenlang dé ploegleiders- en volgersauto van de koers.
BeantwoordenVerwijderenen laten we dan ook nog eens met weemoed terugdenken aan HET transport voor de VIP's en juryleden tijdens Le Tour in die dagen; die rode Peugeot 604's ..ookwel bekend als de franse mercedes. (chauvisme is inderdaad een frans woord!)
BeantwoordenVerwijderenEn voor je het weet heb je 't over een 704 ...
BeantwoordenVerwijderenIn die hoedanigheid zijn de profronde van Nederland heel wat 605s gesneuveld.
BeantwoordenVerwijderen