zondag 3 november 2019

Intercontinentale, Brooklyn Bridge


Intercontinentale.
Doen hun naam eer aan.
Niet vanwege hun gekendheid, bekendheid, wereldwijd.
Nee, vanwege de verschillende werelden.
En de brug die ze daarin sloegen.
In ieder geval het eerste deel van die brug.

'Knap cryptisch weer ...'
Nou,
Intercontinentale Assicurazioni is van 1978 en de ploegleider was Franco Cribiori.
En in 1977 was dat de baas bij


Brooklyn, krek. Rechts staat ie. Vanaf het begin in 1973.
En bij de voorganger van Brooklyn, Dreher was ie vanaf 1970 ook al de baas.


En hij nam Roger dus mee naar de Smurfenclub van Gios.


Wat tijd nodig met hún  kleurverandering hadden ze in Torino ook zoals U aan de teambus kunt zien.


Cribiori was van 1969 (GBC) tot 1989 (Atala-Campagnolo) ploegbaas.
En hij zou ook nog Magniflex-Olmo en vanaf '82 al die Atala-ploegen gaan aansturen.
Het was wel 'n overgang van Brooklyn naar Intercontinale, welgeteld één overwinning ipv de tientallen van elke jaar ervoor. Vittoria Algeri won 'n etappe in de Giro.
Al met al was Celestino Vercelli, op 't eind van zijn carrière, de enige die van Brooklyn de overstap naar Intercontinentale maakte.

celestino vercelli, 1977
Maar als gezegd, het was 'n brug, het eerste deel van een brug eigenlijk.

brooklyn bridge
 Het tweede deel was in 1979 verzekerd door Sapa,


weliswaar zonder noemenswaardige overwinningen.
In 1980 ging Magniflex-Famcucine uit mekaar, Luciano Pezzi ging verder met Famcucine-Campagnolo en Cribiori met Magniflex-Olmo.
Vooral Pierino Gavazzi zorgde voor, ook nog belangrijke, overwinningen.

pierino gavazzi, 1980
De brug is echt open als de Daltons van Atala in 1982 de finish gaan bestormen.



Ettore Manenti diende slechts één jaartje in bovenstaande opsomming, hij haalde geen overwinningen.
Maar hij was er wel bij, bij die Brooklyn Bridge naar Atala.




Ettore Manenti wordt vandaag 62 jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten