Acteurs: Een twaalftal Mannen van Staal en één Iron Lady.
Waartoe: Retrotoerrit van Het Stalen Ros.
Fietsjes: Colnago, Gazelle, Diamant, Snel, Zoon, Mercier, Concorde, Empella en Alan.
Over die laatste: 'Fietst dat nou zo een beetje dat aluminium?'
De Drieprovinciën Route, zo'n 55 kilometer lang.
Een zeer divers parcours met wat klimmetjes en een bosritje.
Weer wat vooral bewees dat april doet wat ie wil.
Zonnetje, wind, hagel, regen, zonnetje.
De wollen en acrylen truien roken nadien wat zompig.
Jammer genoeg viel de opkomst wat tegen maar de echte Man/Vrouw van Staal liet zich niet tegenhouden.
Flandriens waardig.
Weliswaar nog geen zestig kilometer, maar toch.
En dan nog een ravitaillering.
Waarbij De Belzen aan de dikke bieren gingen.
Op de terugweg, op de E3/A67 passeerde een BMW touringcar Fabio.
Op de achterkant een sticker AGR 132.
En octocopter op de flanken.
Wat Fabio bij een (kleine) Hit van de Kermiskoers brengt.
De verbinding:
Natuurlijk waren er zeker wel een paar heel erg high in de ronde van Zesgehuchten '66, maar de Byrds zaten nog niet in het "pakket", dwz op de bandrecorder van Radio Manders, de onvolprezen geluidsverzorger, uit Asten.
BeantwoordenVerwijderenWel Del Shannon's "Little town flirt" bijvoorbeeld en "Heartbeat", niet van Buddy Holly maar in de uitvoering van Lydia (Tuynenburg) & The Melody Strings, het eerste Nederlandse indorockbandje uit Apeldoorn.Hartverscheurend mooi.
PS "De Buiting kunnen we goed rekenen"
Ja, Radio Manders, het daagt.
BeantwoordenVerwijderenEn Eight Miles High in die tijd in Eindhoven? De Poort van Kleef inderdaad eerder dan bij de koers.