maandag 27 juni 2016

Fartelli Speaks


Britannia rules the waves!
Ja ja,
Katrina & the Waves misschien. Ooit ....


Met 't Eurovisie Songfestival zullen die van Albion nou ook wel nooit meer meedoen.
Congratulations. And celebrations.


Inderdaad, daar wordt een mens niet vrolijk van.
Van dat gezeur zijn we nu wel voorlopig af.
Links rijden, ponden, fish & chips,
op 'n onbewoond eiland, loopt niemand voor je neus.



Drie- en veertig jaar geleden werd Sally Dawes geboren.
Edward Heath had 'n half jaar ervoor getekend voor Europa.
Sally werd tweedes bij het Wereldkampioenschap Puntenkoers in Moskou en bij het Wereldkampioenschap op de weg in Colorado Springs.
Bij de junioren. Tweede.
Maar zo kom je nog eens ergens.




Oh ja, die van hierbovenaan?
De eerste Britse landenploeg in de Tour.
1955.
Acht van de tien gaven op.
(Hatelijk gelach op de achtergrond ...)

4 opmerkingen:

  1. Gegeven de actualiteit van jouw post, vermoed ik dat je terug bent van een (ongetwijfeld) welverdiende vakantie. Fijn dat je er weer bent Fabio.

    Tja, die Brexit. Misschien zit er ook wel wat positiefs in. Het wordt nu al pijnlijk duidelijk dat de populistische kartrekkers goed beschouwd geen reëel idee hadden van wat de echte gevolgen zijn en ook niet hoe het na die Brexit verder moet. Ook prachtige beloftes (vooraf: we houden 350 miljoen pond per week over voor Engeland. Achteraf: oh nee, uh, toch niet.) blijken weinig waard. Misschien dat in andere landen hierdoor wat meer mensen eerst eens na gaan denken voordat ze de wat al te simpele voorstelling van zaken die populistische politici plegen te schetsen voor zoete koek slikken.

    En nu ik toch bezig ben: mensen verwarren een referendum met democratie. Democratie is niet: meeste stemmen gelden. Democratie is een staatsvorm waarbij "het volk" de bestuurders kiest waarvan zij vermoeden dat die het beste in staat zijn om de gemeenschap te leiden. Zaken die ingrijpend zijn en buitengewoon complex, lenen zich -anders dan bijvoorbeeld de keuze uit twee of drie geschikte locaties voor een kinderboerderij- niet voor een referendum. Als ik mijn verwarmingsketel laat onderhouden, dan vertrouw ik op het vakmanschap van de monteur. Ik wil niet met mijn gezin stemmen over de wijze waarop een reparatie moet worden uitgevoerd. Blijkt de monteur een prutser, dan ga ik de volgende keer naar een ander.

    Maar goed, ik draaf een beetje door. Waar was ik ook al weer? Oh ja:
    Welkom terug Fabio!

    met vriendelijke groet,

    Fausto Roppi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een tijdelijke Vaxit door familiaire omstandigheden Fausto. Vervolg is net zo onduidelijk als dat van Britannia maar wel perspectiefvoller. ;)

      Verwijderen
  2. Hoop dat het blijde familiaire omstandigheden waren Fabio. Het beste gewenst voor jou en de jouwen.

    groet,

    Fausto

    BeantwoordenVerwijderen