dinsdag 16 mei 2017

Retro Ronde van Waterland


Van alles moet er 'n eerste keer zijn.
Stel je nou toch eens voor,
je eerste onmoeting met deze waterfiets.
Vraag Fabio niet hoe 't werkt,
heeft ie geen verstand van,
water is slecht voor wielrenners.

Maar het is wel lekker om in de buurt van water te fietsen,
beter dan rond plassen onjedeklonje,
eau de cologne, krek, zo heet dat deftig.


Nee, niet deze,
die voor wielrenners, moet Fabio nu alles uitleggen?


En Boldoot vinden we niet meer in Amsterdam,
die tijd is geweest.


Water is er genoeg te vinden.
Boertjes van buuten missen in die grote stad op palen wel de nodige rust.
Efkes erbuiten is het al 'n stuk beter.
'Nog nooit gefietst' hoort Fabio U mijmeren ...
Voor alles moet er 'n eerste keer zijn.
Komende zondag wordt de 1e Retro Toertocht Ronde van Waterland gereden.
Een goeie gooi boven 020.
Wat let U?

klik hier voor meer informatie



2 opmerkingen:

  1. Over onjeklonje deden toch wel rare geruchten de ronde. Ik heb me zelfs eens wijs laten maken (maar niet uitgeprobeerd - schijterd) dat je van een druppeltje onjeklonje op een duikerklontje als een speer ging fietsen. Noem het doping. Maar inderdaad deden wel vaker de geruchten over met name 4711 (nee, geen verzet) als wondermiddel (aqua mirabilis)... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Marco,

    Dat gerucht wordt als ik me niet vergis ook besproken in Tim Krabbé's 43 wielerverhalen, waarin hij beschrijft dat de jonge amateur Jimmy K. (ik zal zijn volledige naam net als Tim Krabbé deed, niet verraden, maar de kenners weten genoeg) voorafgaand aan een belangrijkste wedstrijd een grote hoeveelheid suikerklontjes met odeklonje heeft gegeten en nog voor de start met ernstige maagkrampen moet opgeven. Jouw aarzeling met dat experiment komt volgens mij ook niet voort uit angst, maar uit gezond verstand.

    met vriendelijke groet,

    CyclesGoff

    BeantwoordenVerwijderen