vrijdag 24 november 2017

Zwarte Vrijdag Post


Zwarte vrijdag,
mooie mopperdag,
efkes zeiken,
geen hond die d'r last van heeft.

Al dagen achtervolgt het SmoelenBoek uw Fabio,
of hij een bijbaan wil als postbezorger bij PostNL.


Teveul posts van wielrenners, fietsers en fietskoeriers geopend.
Grote Broer houdt hem in de gaten.


Nou weet Fabio hier in z'n nabije omgeving zonder nadenken meteen drie wielrenners die postbode waren,

fons van katwijk

leo pots, collectie wiel kuntzelaers
toon van de wetering, archief piet kessels


er zijn grotere rampen denkbaar zo U ziet.

Zoals dat geniepige gegluur, gespioneer.
Niet dat Fabio zoveel te verbergen heeft maar een mens weet niet wat de toekomst brengt.

maxwell smart en agent 99
Ge moet d'r nie an denke ... wel dus.
En hoezo bijbaan?


Postbode, een eerzaam beroep met een eigen geheim, 't briefgeheim.
En daar is nu verdomd weinig meer van over!

6 opmerkingen:

  1. de renner in caballero shirt is niet fons van katwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je 't zeker? Ik twijfelde eerst ook maar heb goed gekeken naar andere foto's en kwam tot de conclusie dat ie 't wél was. Maar ik weet niet of dat ie in '75 voor Caballero reed. Maar z'n oren kloppen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt mij Tonnie Huizingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fons zegt dat hij het niet is, 'heeft nooit voor Batavus gereden'. Ik verander de foto. Jammer, dacht een onbekende opgeduikeld te hebben.

      Verwijderen
    2. Ik had de vraag op Facebook neergelegd en de vrijwel eensluidende reactie is inderdaad Tonny Huijzen. Dank je.

      Verwijderen