zaterdag 29 september 2012

Felice & Fabio


de Magni waarop Gimondi in 1965 De Tour won


'Hey Felice ....'
'Fabio?'
'Heet vandaag ....'
'Wat heb je op je lever Fabio?'
'Wat ga jij later doen Felice? Ik bedoel als je gestopt bent?'
'Met fietsen? Kweetniet. Wat handelen of zo. En ik kan iets doen bij Bianchi ...'
'Ploegleider? Of masseur? Toch geen monteur?'
'Ploegleider misschien. Liever iets dat ik ook nog tijd heb voor andere dingen ...'
'Tijd voor andere dingen? Heb jij nog iets in je bidon?'
'Jazeker, slokje? Asteblief'.'
'Grazie. Ik weet het nog niet, misschien iets met mensen helpen ...'
'Doen Fabio. Je bent de beste knecht die ik ooit heb gehad.'
'Dank je Felice. Ik zal vanavond je schoenen poetsen.'
'Grazie Fabio.'

Gimondi in de regenboogtrui op de strade bianche
Felice werd een geslaagd zakenman met een 18e eeuws kasteel in Bergamo.
Hij is tevens al jaren de ambassadeur van Bianchi.

Fabio ging met mensen werken.
Hij fietst al jaren rondjes.

Felice Gimondi wordt vandaag 70 jr.

2 opmerkingen: