Grootwerkgever Ford sluit de deuren.
Bijna 4500 mensen zijn hierdoor hun baan kwijt.
Bij de toeleveranciers ook nog eens zo´n 5000.
In de zestiger jaren ging het ook slecht in Genk.
De mijnbouw lag op z´n gat en de Zwartbergmijn werd in 1966 gesloten.
Ook toen stonden zo´n 4500 mensen op straat.
Ford Genk opende in 1964 zijn deuren
en speelde een belangrijke rol bij het herstel van de werkgelegenheid.
Nou heeft Fabio nooit zoveel gehad met Ford, althans met de auto´s.
Maar een van zijn eerste wielerplaatjes was van Arie den Hartog.
Niet dit plaatje maar wel zoiets.
In ieder geval van Ford.
Een jaar daarvoor fietste Willy Vannitsen ook nog met Arie bij Ford.
Willy kwam van Sint Truiden, 'ne gooi van Genk af.
De Fordfabriek stond d'r toen al.
Daar moet Willy langs zijn gekomen op zijn trainingen.
En Willy is overleden in Tienen.
En ziedaar, de moraal van dit verhaal.
Fabio mag wel eens fietsen met De Tien van Tienen
en nou heeft dat,
gecombineerd met die herinnering,
en natuurlijk z'n diep-religieuze gevoelens,
geleid tot een voorspellend inzicht.
Een klein wonder wellicht.
plaatste hij het volgend plaatje op deze goedkatholieke blog:
Niet dan het geholpen heeft. Dat dan weer niet.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten