woensdag 10 oktober 2012

Familiekroniekje

Van Haelen.
Krek, net als Frans Maassen.
Toen Jo Vrancken de Ronde van Haelen bij de junioren won was Bart nog niet geboren.
Franske liep net. Frans is 'n volle neef van Bart.
Gert-Jan Theunisse had misschien al z'n eerste fietske.
Niet dattie Frans toen al kende.
En Bart al helemaal niet want die was d'r nog niet.
Gert-Jan is trouwens van Oss, niet van Haelen.
Later kreeg Gert-Jan wat met de zus van de vrouw van Bart.
Ze hebben mekaar in moeilijke tijden wel eens opgezocht en gesteund.
Bart en Gert-Jan dan.
Gert-Jan en die zus waarschijnlijk ook maar dat bedoelt Fabio niet.

Gert-Jan en Bart op de racefiets
Soms is de wereld klein. Zeker het wielerwereldje.

Ronde van Luxemburg 1991, Gert-Jan verslaat Frans in de sprint
foto: ed oudenaarde
Nou ja, intussen zijn Bart en Gert-Jan geen zwagers meer.
Frans is nog wel steeds een neef van Bart.
En Gert-Jan zit regelmatig op de MTB.
Net als Bart.
Bart wordt vandaag 44 jr.

4 opmerkingen:

  1. Hallo FF. Vollegus mijn bende abuus. GJ T was ooit samen met Lieske Libregts, de dóóchter van Piete. De zuster van Lieske ( die ook nog ternoa wat had met Teun van Vliet)is de vrouw (bij mijn weten nog steeds) van Bart B.
    Foto van Lieske op de site van het Brabants Wieler Cafe van 11/2011. Vlnr , ik zei de gek, mijn gade, dan Lieske en dan Peter Ouwerkerk. Bertje W. stoa net nie mir op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk. Mijn eeuwige probleem met het begrip 'zwager'. Ik heb de tekst aangepast want dit is van de gekke.
      Leuk, zo'n foto. Maar Wagendorp staat er op mijn internet nog wel zichtbaar op.

      Verwijderen
  2. Gert-Jan was toch van Berghem meen ik. Ligt zelfs nogal gevoelig daar die 1,5 km geografisch verschil heb ik eens gehoord. Het nieuwe boekje over Rooks en Theunisse is overigens meer dan de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps ... dat soort gevoeligheden herken ik van hier.

    BeantwoordenVerwijderen