vrijdag 18 januari 2013

Fabio Filosofeert

Ge ziet 't wel 'ns iemand fietsen die nie klopt.
Vaak een Rabotruike aan van vijf jaar geleden en dan op 'n Bulls of 'n Stevens of zo.
Dat klopt niet.
Niet dat 't niet mag, nee 't mag gerust van Fabio.
Alleen zelf istie d'r wat voorzichtig mee.
Ge weet niet wat zoiets wat niet klopt doet met 'n mens.
Van boven, tussen de oren.


Als 't klopt geeft 't rust.
Ge weet dat 't wel goed zit.
Een neutraal truike kan ook.
Bij sommige fietsen moet dat wel.
Zie bijvoorbeeld maar 'ns een truike van Ciöcc of nog moeilijker, Pelizzoli te pakken te krijgen.
Maar ook op 'n Giant mag 'n neutraal truike.
Da's maar goed, anders kleurde 't toerpeleton helemaal Rabo-oranje.


Toen Fabio alleen nog 'n Gazelle had was 't niet moeilijk.
Gewoon blauw Gazelle of Frisol en later Skala.
Of neutraal blauw, dat kon ook.
Maar langzaam aan wordt het lastiger.
Bianchi geeft gelukkig geen problemen,
van Alan kan Fabio wel eens onrustig worden.
Fanini is wel Alan maar Fabio's Alans zijn geen Fanini.
Een Alan-truike van Teka is amper te pakken te krijgen.
Of onbetaalbaar.


Maar waar Fabio écht wakker van kan liggen,
AG2R gaat op Focus rijden.
Mooi dattie nie zo'n bruine broek en zo'n laf truike aandoet.
Mooi nie dus!


Epiloog:
Maar goed dat de Focus 'n crossert is.
Dat geeft dan weer wat rust.

foto: wil mathews

5 opmerkingen:

  1. Tja, dat heb ik nou ook. Als ik zo'n vol Rabotenue voorbij zie flitsen kijk ik naar de fiets, en meestal klopt 't nie. Want er hangt geen infuuspaal achter. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dur zen natuurlijk ok nog truikes zonder reklame, nie. Wa ik altèd von, is da ge voor een truike mi reklame nog geld moes betaolen ok nog. Ik heb ut fietske angepast an ut truike. Dat ken ok nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fabio bedoelt mit neutrale truikes die zonder reklame. En aigenlijk is 't gekkewerk ja, da ge d'r vûr moet betale. Mèr ja ....
    Wa vûr ne fiets hedde gij bij oew truike gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. A... zo bedoel de ge.
      Ik heb ut fietske overgespoten en van neij stickers verzien. In de stijl van de 1970 Caballero ploeg. De fotokes zen te zien op de site van http://www.klassiekeracefiets.info/ as ge efkes zuukt op da sigaretjes merruk.
      Ik blef di un heel leuk blogske veinden. Kom er ger.

      Verwijderen
    2. Ik kan me je fiets herinneren Marco. Zullen we 'm hier eens op deze Brabo/Limbo plaats een plekje geven? Mooi tricot heb je ook.

      Verwijderen