donderdag 18 oktober 2018

Screwed and Glued, niet gloednieuw

Onlangs eentje te koop op Marktplaats.
Niet lang terwijl in aanzienlijk mindere staat dan dit prachtexemplaar.


Maar ja, naar alle waarschijnlijkheid heeft deze er eerder zoals hieronder uitgezien.


En het kan nog stukken beroerder, deze is eigenlijk in heel aardige staat voor een fiets uit 1940/1950.
Die op Marktplaats wás absoluut beroerder, veel beroerder, maar er was nog zeker wat van te maken.
Kijk zelf maar ...., dit was 'm. Groter kan Fabio 'm niet maken.


D'r was behoorlijk sprake van patina, zou je zo misschien niet meteen zeggen.
Maar gegarandeerd is er een bofkont die op z'n minst het plan heeft er net zoiets als hierboven van te maken.
Vliegtuig-aluminium buizen 'screwed and glued' in aluminium lugs.


Hieronder nog zoiets, nét efkes anders, maar 't is d'r toch echt eentje.


Er schijnt Peugeot op te staan ...
Inderdaad oplettende en wakkere lezer die U bent,
nóg een overeenkomst met dat merk van meneer Falconi uit Padova.




Ligt de oude dame van hierboven ten grondslag aan het destijds revolutionaire concept van Lodovico Falconi?
Fabio sluit dat niet uit, vernieuwingen hebben geschiedenis, de vernieuwer in kwestie hoeft daar niet eens van op de hoogte te zijn.





'Sgon, mèr allemoal leuk en aardig, woar hebbe we 't hier nou eigenlijk ovver?'


Of nog wat duidelijker, daar zijn die jongens in Berlijn écht goed in, foto's ...


Nog één dan ..

foto: karel boonen
Op één wiel kun je niet fietsen ...

foto: bikerumor, brett rosenbauer

Eh ...


Aviac dus, niet die eenwielers, niet die Alans, die áánder.



De detailfoto's van het frame zijn van Erik Boelen, het frame zelf niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten