vrijdag 4 februari 2022

Groeten uit Vierlingsbeek

'Ik heb eens in Oploo gekoerst. Een jaar of zeventien, was ik. Gek genoeg herinner ik me van de wedstrijd niets. Wat ik nog wel weet is dat later dioe dag, tijdens de hoofdact, de legendarische thuisrijder Frans Thijs door de lokale supporters naar grote hoogten werd gestuwd, Frans had zijn benen zo fijn geolied dat ik me erin kon spiegelen.' Peter Winnen 

foto: archief piet van katwijk

De aanstormende Oploose wielerjeugd in 1967.
Van links naar rechts Jan, Piet en Fons van Katwijk, Frans Thijs, Jan van de Berg en Matje Gerrits.


Van 1984 tot eind 2015 had Frans een wielerzaak in Vierlingsbeek waarna hij hiermee verder ging in Gennep. Omdat er geen opvolger werd gevonden en Frans inmiddels 70 was is deze zaak eind 2020 gesloten. 
De groeten zijn dus eigenlijk uit Oploo, Vierlingsbeek en Gennep. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten