Zoals bekend heeft 'n auto vooral nut vanwege het vervoer van fietsen.
Met andere woorden,
een auto zonder fietsendrager is van weinig nut.
Wonderlijk genoeg worden de meeste auto's geleverd zonder vaste fietsendrager.
Maar het is niet altijd zo geweest.
Ooit was er een automobiel, z'n tijd ver vooruit,
standaard een fietsendrager gemonteerd,
onlosmakelijk onderdeel uitmakend van het geheel.
Zelfs aan een vaste bevestiging voor de broodnodige watervoorraad was gedacht.
U ziet het nog niet?
Dan gunnen we U een ander blik.
Hoewel blik?
Een voormalige Nederlandse eigenaar, tevens fietsenverzamelaar, verzuchtte dat het verbruik in een gunstig geval wel eens één op vijf kon zijn. En da's niet voor niks zoals U begrijpt.
Van de destijds betaalde wegenbelasting zou de regering geruime tijd zonder enig verder effect op de staatskas meerdere multinationals kunnen sponsoren.
Niks blik, degelijk plaatstaal, Kruppstaal misschien zelfs.
Krupp, in mei 1940 nog ingezet langs de Peel-Raamstelling ter verdediging van onze landsgrenzen.
Hopeloos verouderd, wel zwaar.
Fabio neemt zomaar aan dat de veldgroene herenrijwielen achterop ook enig gewicht op de schaal brengen. Op het grotere geheel valt dit echter vrijwel volledig weg.
Deze radiowagen van het Zweedse leger is een Volvo van 2,85 ton, tweeduizend en achthonderdvijftig kilootjes! Waarschijnlijk kan die ook wel twee hedendaagse elektrieke fietsen aan.
Het kan natuurlijk allemaal best wel wat flitsender dan wat we hier zien.
En zoals U begrijpt, anders was Fabio er niet over begonnen, is dat al eens gedaan en heeft ie d'r een fotooke of wat van gevonden.
Of doe eens gek, die van Max Verstappen.
En op chic, leuk voor de CEO van de hierboven gematste multinational.
Hee, wat is dat nu, wat missen we hier?
Onze CEO heeft zeker geen fietsenrek nodig maar om het er nu maar gewoon af te slopen?
Totaal geen cultuurbesef die gasten.
Fabio houdt 't voorlopig nog maar bij z'n VW-bus.
Veul lichter.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten